Klinik Kesihatan Kurnia - Kuantan

Kedai dan perkhidmatan di Malaysia

Klinik Kesihatan Kurnia - Kuantan

Klinik Kesihatan Kurnia - Kuantan, Pahang

Diterbitkan pada: - Paparan: 657 - Kongsi
Versi cetakan
Komen: 19 - lakukan klik di sini untuk melihat atau memberikan komen
Undi: 66 - Skor: 2.4

Pusat Perubatan Awam Klinik Kesihatan Kurnia di Kuantan, Pahang

Klinik Kesihatan Kurnia merupakan salah satu pusat perubatan awam yang terletak di Kuantan, Pahang. Klinik ini menyediakan pelbagai kemudahan untuk para pesakit termasuk pintu masuk yang boleh diakses kerusi roda dan tempat letak kereta yang boleh diakses kerusi roda. Walaupun begitu, terdapat juga beberapa isu yang perlu diperbaiki dalam perkhidmatan yang ditawarkan.

Kebolehaksesan dan Kemudahan

Klinik ini mempunyai kebolehaksesan yang baik dengan kemudahan seperti tandas dan bilik air yang boleh diakses kerusi roda. Ini membolehkan pesakit dari pelbagai latar belakang untuk menerima rawatan tanpa sebarang masalah. Namun, ada aduan mengenai kekurangan kakitangan dan kelambatan dalam proses pendaftaran dan rawatan, menyebabkan pesakit terpaksa menunggu lama.

Perkhidmatan Pembayaran yang Mudah

Di Klinik Kesihatan Kurnia, mereka menawarkan pembayaran mudah alih NFC, yang memudahkan pesakit untuk melakukan transaksi dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Ini adalah satu langkah positif dalam meningkatkan pengalaman pesakit semasa berada di klinik.

Jadual Temujanji dan Saranan

Dari segi jadual temujanji, adalah disyorkan untuk membuat janji temu terlebih dahulu untuk mengelakkan kesesakan. Walau bagaimanapun, terdapat aduan tentang sistem pengurusan janji temu yang tidak berfungsi dengan baik. Pesakit melaporkan bahawa mereka telah diberitahu untuk datang kembali walaupun telah membuat tempahan.

Maklumbalas Pelanggan

Pelbagai maklumbalas mengenai perkhidmatan di Klinik Kesihatan Kurnia menunjukkan bahawa pengalaman pesakit sangat berbeza. Beberapa pesakit amat berpuas hati dengan layanan yang mesra daripada kakitangan tertentu, namun ramai juga yang mengadu tentang layanan buruk dari segelintir doktor dan jururawat. Ada yang merasakan bahawa sikap kakitangan yang kurang profesional memberi kesan negatif kepada pengalaman mereka.

Kesimpulan

Klinik Kesihatan Kurnia menyediakan kemudahan yang membantu bagi pesakit, tetapi banyak penambahbaikan perlu dilakukan terutama dalam aspek perkhidmatan pelanggan dan pengurusan masa. Dengan memperbaiki isu-isu ini, Klinik Kesihatan Kurnia dapat menjadi pilihan yang lebih baik bagi rakyat Kuantan yang memerlukan perkhidmatan kesihatan.

Anda boleh lawati kami di alamat:

Nombor telefon yang disebut Pusat Perubatan Awam ialah +609-5361333

Dan jika anda ingin menghantar WhatsApp, anda boleh lakukannya di +609-5361333

peta Klinik Kesihatan Kurnia Pusat Perubatan Awam di Kuantan

Kami dibuka pada waktu berikut:

Hari Waktu
Isnin
Selasa
Rabu
Khamis
Jumaat (Hari ini) ✸
Sabtu
Ahad

Laman web ialah

Jika anda memerlukan melaras sebarang maklumat yang anda percaya tidak sesuai tentang portal ini, kami menggesa anda untuk hantar kepada kami mesej agar kami boleh kami akan membetulkannya secepat mungkin. Terima kasih terlebih dahulu kami hargainya.
Video:
Klinik Kesihatan Kurnia - Kuantan
Rujuk kandungan ini:
Komen:

Menunjukkan dari 1 ke 19 daripada 19 komen diterima.

Shirley Richardson (3/07/25, 2:13 PTG):
Perkhidmatan di sini agak teruk. Saya terpaksa membuat keputusan untuk pergi sendiri untuk pemeriksaan bulanan bayi saya.
Kathleen Fisher (2/07/25, 1:18 PG):
13/1/2025 dari jam 9 pagi hingga jam 11, tak panggil pun nombor untuk ambil ubat. Pastu nombor terus lompat-lompat, staff pula kerek dan belagak nak mampus. Servis teruk betul lah.
Kelly Cox (1/07/25, 10:59 PG):
Pertama kali mendapatkan rawatan di klinik gg kurnia. Saya sangat berpuas hati dengan layanan dan rawatan doktor gigi di sini. Penjelasan yang bagus dan teliti. Terima kasih ya.
Kelly White (29/06/25, 11:47 PTG):
Alahai, khidmat pelanggan di KK sungguh teruk betul. Kakitangan dia pun sombong sangat. Memang buat saya geram betul-betul.
Timothy Cooper (29/06/25, 9:29 PTG):
Doktor bilik 6 servis teruk betul, macam budak-budak punya layanan. Saya ni pesakit biasa je, kalau takut nak check sebab sakit tu memang normal lah, kan? Tapi doktor tu bukannya nak tenangkan atau cakap baik-baik, malah buat muka masam pulak. Kasar betul, maaf ya. 😔
Brittany Anderson (28/06/25, 11:33 PTG):
Pertama kali melawat, tapi tak payah, memang bagus juga.
Carl Ortiz (27/06/25, 10:54 PTG):
Klinik ni cam sampah je. Lebih baik rosakkan je semua klinik macam ni, perkhidmatan pelanggan pun cam sampah.
Alan Sanchez (26/06/25, 8:02 PG):
Terima kasih ya atas komen anda. Saya sangat setuju dengan pendapat anda mengenai Pusat Perubatan Awam. Mereka benar-benar memberikan perkhidmatan yang berkualiti dan menyeluruh kepada masyarakat. Saya sendiri telah mengalami pengalaman yang baik apabila mendapatkan rawatan di sana. Semoga Pusat Perubatan Awam terus memberikan khidmat yang terbaik kepada semua yang memerlukan. Terima kasih lagi atas perkongsian anda!
Willie Carter (26/06/25, 12:26 PG):
Klinik ni betul-betul lambat lah, saya datang dari jam 8:30 pagi habis sampai jam 12:30 tengah hari! Lagi satu, bilik tunggu penuh dengan dua staf berbaju biru dan putih yang tak mesra langsung, asyik nak marah je kerja. Orang baru lepas bersalin pun stress betul! Mungkin ini kali pertama dan terakhir saya berurusan dengan klinik ini ☺️
Stephen Hamilton (23/06/25, 8:34 PTG):
Krew di Pusat Perubatan Awam (terutamanya bilik 4 & kaunter B) dan farmasi sungguh pantas dan mesra, memberikan perkhidmatan yang sangat bagus. Teruskan usaha yang baik!

Namun begitu, tempat letak kereta agak terhad, menyebabkan sedikit kesukaran dalam mencari tempat untuk meletakkan kenderaan.
Zoey Jackson (20/06/25, 2:55 PTG):
Pesakit perlulah menunggu untuk mendapatkan rawatan mereka di Pusat Perubatan Awam ini. Saya harap pihak pengurusan boleh meningkatkan lagi kecekapan proses penerimaan pesakit agar dapat memberikan perkhidmatan yang lebih cepat dan efisyen kepada semua yang memerlukan. Terima kasih.
Helen Morgan (18/06/25, 9:41 PG):
Aduh, betapa kurang ajarnya jururawat di kaunter. Mereka tidak senyum dan nampaknya tidak mahu orang ramai tahu bagaimana proses berfungsi. Tidak ada panduan yang jelas dan mereka meninggikan suara seakan-akan kami tidak dialu-alukan di sini. Malu saya sebagai rakyat Malaysia.
James Jones (17/06/25, 9:46 PG):
Syukur alhamdulillah, saya sangat berpuas hati dengan perkhidmatan yang baik dan mesra di Pusat Perubatan Awam ini.

Tempat letak kereta yang luas dan kemudahan yang selesa benar-benar memudahkan lawatan saya.
Daisy Allen (14/06/25, 12:35 PG):
Klinik ini sangat teruk dunia. Tiada alatan sama sekali, lebih baik tutup sahaja. Menunggu begitu lama tetapi tidak dapat buat apa-apa kerana tiada alatan, padahal sudah berbulan-bulan dengan alasan yang sama. Sungguh teruk.
Nicholas Clark (13/06/25, 1:30 PG):
Wahai rakan-rakan, pengalaman saya dengan jururawat di pusat kesihatan sungguh mengujakan! Mereka sentiasa mesra dan bersedia membantu tanpa pernah terasa sombong. Layak dikatakan seperti malaikat penjaga kesihatan yang sentiasa ada untuk kita. Sungguh beruntung memiliki mereka dalam sistem kesihatan kita. Semoga terus cemerlang dalam memberikan khidmat kepada masyarakat. Terima kasih banyak!
Amelia Cruz (12/06/25, 4:44 PTG):
Baru je singgah Pusat Perubatan Awam tadi... Staff semua friendly dan baik... tapi doktor bilik 7 (Nik Nurzilayati) agak kasar dan kurang sabar melayan pesakit... saya tengah sakit-sakit ni, tapi layanan macam binatang je... Harap doktor macam ni tak lama bekerja di sini... Seharusnya orang berpendidikan tetapi tak ada adab...👎🏻 ...
Terry Hernandez (12/06/25, 5:21 PG):
Membuat temujanji di my sejahtera, ada tempahan kosong, tetapi apabila tiba, jururawat menyuruh pulang kerana kaunter penuh. Mereka meminta datang semula pada pukul 2 kerana kaunter dipenuhi, walaupun telah memberitahu tentang serangan asma. Apakah faedah tempahan? Harap perkhidmatan diperbaharui, jika tempahan di my sejahtera sudah penuh, jangan buang masa orang, kami bukan orang sihat yang mampu pergi bolak-balik.
Judy Richardson (10/06/25, 4:09 PTG):
Staf-staf di sini semuanya sungguh baik hati dan peramah. Saya betul-betul berpuas hati dengan perkhidmatan yang diberikan. Terima kasih, Pusat Perubatan Awam!
Raymond Murphy (10/06/25, 1:06 PG):
Klinik Pergigian Kurnia memang teruk betul perkhidmatannya depan sana, tau tak, kalau dah job description pada baris pertama jagalah ekspresi muka dan bercakap dengan cara yang baik, janganlah tiba-tiba orang bertanya awak terus masuk dalam, tinggalkan pelanggan terpinga-pinga di kaunter tu, di mana mata awak bila menghuraikan walaupun awak memang tidak, cara awak merawat dan bercakap mewakili organisasi tau, memang ini kali pertama dan terakhir saya pergi ke sana, kakak bertudung bawal dan dalam mood yang buruk tolonglah tenangkan diri sebentar, orang sakit datang ke klinik untuk rawatan tetapi lebih sakit hati bila perkhidmatan awak macam ni. Kaunter pendaftaran tau, orang pertama pesakit jumpa, Hmm saya harap saya boleh berikan 0.001% bintang, 25/4/25 9 pagi.
Tambah komen
Kod keselamatan
(Jika anda tidak faham aksara dalam imej muat semula halaman)
Nota: E-mel anda tidak akan diterbitkan di laman ini.
Bantu kami kekalkan laman ini bebas daripada kata-kata kesat atau komen yang mengganggu.